TERMIN
Projekt był realizowany od kwietnia 2008 r. do marca 2009 r.
OPIS
Centralna Komisja Egzaminacyjna zleciła COME do realizacji projekt polegający na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia dla sześciuset konstruktorów zadań do pisemnego egzaminu dla wszystkich zawodów określonych w klasyfikacji szkolnictwa zawodowego. Szkolenia odbyły sie w wymiarze 120 godzin i obejmowały zajęcia tradycyjne i internetowe w proporcji 1:1.
Kurs finansowany był ze środków CKE oraz Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Pilotaż nowej formuły egzaminu zawodowego" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III — Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.2 — Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych).
Kurs był bezpłatny dla uczestników.
ADRESACI SZKOLENIA
Adresatami szkolenia byli czynni zawodowo nauczyciele i nauczyciele akademiccy, przedstawiciele pracodawców, pracownicy instytucji naukowo-badawczych — specjaliści w poszczególnych zawodach, którzy zainteresowani są zdobyciem umiejętności konstruowania zadań egzaminacyjnych i współpracą z instytucjami systemu egzaminów zewnętrznych.
CELE KURSU
Celem kursu było przekazanie uczestnikom wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do konstruowania zadań i testów do etapu pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Czas trwania kursu – 120 godzin, w tym:
PROGRAM KURSU
Moduł | Liczba godzin | |
---|---|---|
Stacjonarne | Internetowe | |
1. Ocenianie w edukacji | 2 | 14 |
• Psychologiczne uwarunkowania oceniania | 0 | 4 |
• Podstawy teorii pomiaru | 2 | 8 |
• Podstawy prawa autorskiego | 0 | 2 |
2. Warsztaty psychologiczne, komunikacja językowa | 6 | 2 |
• Warsztaty psychologiczne | 4 | 0 |
• Komunikacja językowa z elementami logiki | 2 | 2 |
3. Konstruowanie i doskonalenie zadań | 40 | 26 |
• Standardy wymagań egzaminacyjnych | 8 | 6 |
• Tworzenie zadań egzaminacyjnych | 16 | 8 |
• Organizacja testowania | 2 | 6 |
• Analiza jakościowa i ilościowa zadań | 14 | 6 |
4. Analiza wyników testowania | 0 | 8 |
• Statystyka opisowa | 0 | 6 |
• Korelacja wyników testowania | 0 | 2 |
5. Zastosowanie komputera (ICT) | 12 | 10 |
• Korzystanie z Internetu | 2 | 0 |
• E-nauczanie — platforma MOODLE | 4 | 0 |
• Edycja tekstu. Opracowanie graficzne zadań | 6 | 10 |
RAZEM | 60 | 60 |