Co powinno być filarem nauczania w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie? Jak w najlepszy sposób czerpać z możliwości e-edukacji? Jaka jest rola uniwersytetu w tym procesie oraz standardy, które powinien wyznaczać studentom? - to tylko niektóre z pytań poruszonych na tegorocznej konferencji VU'19 pt. "Labirynty cyfrowości", zorganizowanej przez CKC UW. Ci, którzy nie mieli okazji w niej uczestniczyć, mogą teraz sięgnąć do krótkiego podsumowania, opublikowanego w najnowszym numerze czasopisma "E-mentor".
Wybierając "Labirynty cyfrowości" jako temat przewodni tegorocznej konferencji, chcieliśmy otworzyć pole do dyskusji nt. dobrych praktyk i narzędzi wspierających e-nauczanie, humanistykę cyfrową oraz politykę otwartości uczelni.
19. konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" odbyła się w dniach 11-12 czerwca 2019 r. na Uniwersytecie Warszawskim. To coroczne wydarzenie skupia czołowych specjalistów z dziedziny e-learningu, cyfrowej dydaktyki, nowych narzędzi i technologii dla edukacji. Odbywa się pod patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Naukowego Edukacji Internetowej (PTNEI).