Tylko w 2016 roku na e-lektoraty uczęszczało 5500 studentów, ponad 40 nauczycieli języków obcych prowadziło z nimi e-zajęcia na platformie COME, a niemal 8200 studentów przystąpiło do testów poziomujących.
Potrzeba wsparcia technicznego i merytorycznego dla studentów i wykładowców UW jest zatem ogromna, świadczą o tym prowadzone statystki, które od wielu lat są bardzo zbliżone. Oczywiste wydało się dla nas założenie dwóch skrzynek e-mailowych – jednej dedykowanej e-lektoratom, kursom repetytoryjnym, próbnym egzaminom certyfikacyjnym (jezyki-help.come@uw.edu.pl), drugiej – testom poziomującym z 6 języków obcych (testy-poziom@uw.edu.pl). Wszystkie ww. aktywności związane z uczeniem się języków obcych on-line na UW są całkowicie zaadaptowane na platformie internetowej COME.
Rocznie na oba helpdeski otrzymujemy ok. 400 e-maili z różnymi zapytaniami od studentów i e-lektorów. Ale spokojnie, platforma ma się dobrze, jest przecież pod opieką świetnych fachowców z działu technicznego COME UW :-). Pracując na helpdeskach, jesteśmy do dyspozycji zarówno studentów, jak i e-lektorów UW niemal przez 7 dni w tygodniu. Rozwiązujemy problemy rano i wieczorem, w trakcie zajęć semestralnych, w ferie i wakacje. Zawsze można się do nas zwrócić, zawsze odpowiemy. Czasami od razu, a czasami później – za kilka godzin, za 1 dzień ;-). Ale to tylko dlatego, że naszą standardową pracę na platformie musimy chwilowo zamienić na pracę iście detektywistyczną, by wybadać, w czym dokładnie rzecz. Zdarzają się bowiem pytania zaskakujące i nietuzinkowe, które wymagają od nas zbadania sprawy z wielu stron. Zawsze jednak mamy dużą satysfakcję, kiedy zlokalizujemy ten zagadkowy problem, szybko się nim zajmiemy, a jeszcze szybciej odpiszemy oczekującemu na odpowiedź studentowi, czy wykładowcy. Niedawno dostaliśmy najlepszy komplement od jednej ze studentek, która podsumowała naszą pomoc stwierdzeniem, że „działamy szybciej niż dziekanat”.
Zdecydowanie warto do nas napisać, kiedy: z jakiegoś powodu student nie może zalogować się na e-lektorat, na który zapisał się w USOS-ie; coś się na e-zajęciach nie wyświetla; Internet w domu nie działa i nie można wykonać zadania w wyznaczonym terminie itd. Na wszystkie pytania, prośby staramy się jasno i rzeczowo odpowiedzieć, czasem jednak musimy skierować naszego studenta bezpośrednio do wykładowcy (np. prośba o autoryzację na e-zajęciach), bądź do biura Pełnomocnika Rektora UW ds. realizacji Procesu Bolońskiego i organizacji nauczania języków obcych (np. sprawy związane z rejestracją w USOS-ie czy zmianą grupy językowej). Ponieważ platforma ściśle „współpracuje” z USOS-em, o czym napisaliśmy w artykule „Co to jest platforma edukacyjna?”, czasem niezbędna jest pomoc Pełnomocnika ds. USOS danego wydziału (np. w przypadku braku wpisanego adresu e-mail na koncie USOS-owym – nie da się zalogować na naszą platformę i wykonać chociażby testu poziomującego z danego języka obcego). My możemy zrobić naprawdę wiele, ale nierzadko bywa, że pytania skierowane na helpdesk powinny trafić nie do COME UW, a do innego adresata.
Jeśli kiedykolwiek mieli Państwo styczność z naszymi helpdeskami językowymi, to na pewno zauważyliście, że na końcu każdego naszego listu serdecznie pozdrawia Państwa „Zespół COME UW”. Zespół, czuwający na obu helpdeskach, to tak naprawdę trzy osoby na bieżąco reagujące na Państwa wiadomości. Wspieramy studentów i wykładowców tak, jak najlepiej potrafimy, czyli:
Codziennie
O każdej porze
Merytorycznie
Ekspresowo
Uczynnie
Wielowątkowo :-)
Autor: Anna Barbasiewicz