Lubimy wiedzieć więcej

Tak się składa, że w COME UW nie tylko uwielbiamy uczyć, ale też uczyć SIĘ. Wspieramy dydaktykę, to zobowiązuje ;) Przedstawiamy nasze wrażenia ze szkoleń dla pracowników UW i… nasze pozazawodowe nowe umiejętności.
Niektórzy z nas w ostatnich latach nauczyli się pływać lub zdali egzamin na prawo jazdy (w tym na motocykl!). Jedna osoba postanowiła nauczyć się włoskiego, inna – szyć na maszynie. Dwie osoby po godzinach z zapałem uczą się garncarstwa. Silna sekcja muzyczna uczy się grać na perkusji oraz gitarze basowej i akustycznej.
Jednak hobby to nie wszystko. Gdy na UW ruszył program szkoleń dla pracowników, okazało się, że każda i każdy z nas z chęcią wziąłby udział we wszystkich. I prawie nam się to udało, bo skorzystaliśmy z niemal całej oferty. Dużym powodzeniem cieszyły się u nas warsztaty komunikacyjne: dotyczące pracy w zespole, nawiązywania relacji z klientami, przygotowywania i wygłaszania prezentacji, asertywności, a także rozwiązywania konfliktów (również w środowisku międzykulturowym). Tematy bardziej specjalistyczne też miały u nas wzięcie: osoby odpowiedzialne za promocję COME UW przeszkoliły się w zakresie mediów społecznościowych, osoby zorientowane na sprawy finansowe – z zamówień publicznych i Excela. Kilkoro z nas wzięło udział również w szkoleniach z radzenia sobie ze stresem i z pierwszej pomocy. Szlifowaliśmy też język angielski na lektoracie dla pracowników UW.
Zapytani o wrażenia, wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że nie tylko dużo się dowiedzieli, ale też mieli okazję spotkać osoby pracujące w innych jednostkach UW. Czasem okazywało się, że było to pierwsze spotkanie po latach telefonowania i wymiany maili! Ważna była też kuluarowa możliwość podpytania nowych (i mniej nowych) znajomych o możliwość współpracy i dobre rady. Jak stwierdziła jedna z naszych koleżanek, „na każde szkolenie poszłabym jeszcze raz”.
Jest nam tym przyjemniej uczestniczyć w szkoleniach, że udostępniamy naszą platformę na potrzeby zapisów.

Autor: ds